Már nem 7, hanem 15 utas ülhet mögötte a Zeppelin NT típusú új kormányozható léghajó kabinjában.
Taylor egyike a világ három léghajó pilótanőinek, a nő – férfi arány itt hasonló, mint kereskedelmi területen, mert a férfi léghajó pilóták száma éppen csak eléri az 50-net.
Az amerikai pilótalány korábban bozótpilóta volt Alaszkában, különféle árukat, embereket és postát szállított a gyéren lakott zord területen.
Az átképzés ideje még a 2000 órát repült Taylor számára is hat hónap volt. Mivel nem lehet az időjárási körülményektől függő léghajó repülését szimulátoron programozni és nincs léghajó pilótaképző iskola sem, a gyakorlottabb pilóták adják át a „törzsi” tapasztalatokat.
Taylor korábban évekig a hétüléses Spirit of Innovation névre keresztelt Goodyear léghajót vezette, ami nemrég nyugdíjba ment.
Nem úgy a kapitánynő, akit átképeztek a modernebb és nagyobb léghajóra. Kedvező számára, hogy itt már nem kell erőből kormányoznia, elvégzi azt az új repülési rányitási rendszer.
A zenés képeslap jól mutatja a léghajó eleganciáját. Az új fél merev szivar már több mint 80 méter hosszú és több mint 20 méter vastag a legnagyobb átmérője. Maximálisan 130 km/h sebességgel akár 24 órán át is a levegőben lehet 3000 méternél nem magasabban.
Taylor jól alkalmazkodik a vándorélethez, hiszen a léghajó a gumigyár márka nagykövete már lassan száz éve. A bemutató- és utas repültetések szerte az amerikai kontinens északi felén zajlanak, 22 fős az a stáb, aki a monstrumot üzemben tartja.
Korábban irtunk már a pilótanőről, idén tavasszal pedig lefilmeztük kisebb Zeppelin léghajó társát Friedrichshafen-ben a Zeppelin hangár előtt.