Nemrég olvastam arról, hogy egyáltalán nem biztos, hogy felszáll velünk a gép, ha a beszállásnál elkezdünk egymásnak panaszkodni az éppen előtörő időszakos testi fájdalmainkról.
A The Sunban talált cikk szerint ugyanis az Emirates Birminghamből Dubaiba tartó járatán egy stewardess a felszállás előtt néhány perccel véletlenül meghallotta, hogy egy hölgy a gyomor fájdalmára panaszkodott a barátjának. Bár a hölgynek a 10-es skálán csak 1-es fokozatú fájdalmai voltak a stewardess jelentette a kapitánynak.
Mivel a járaton nem volt orvos és a kapitány nem akart egy esetleges kényszerleszállást a hét órás úton, ezért a kapitány a hölgyet és barátját még a felszállás előtt leszállította a repülőgépről. Történt pedig mindez annak ellenére, hogy az Emirates utasai egészségügyi állapotára vonatozó repülési feltételek között nem szerepel az időszakos fájdalom.
A gyengélkedő hölgy és barátja így csak később, egy másik járattal jutott el Dubaiba, ráadásul még az átbookolásért is fizetniük kellett újabb 250 fontot. A légitársaság szóvivője szerint a stewardess szabályszerűen járt el, mert a személyzet köteles értesíteni a kapitányt, ha észreveszi, hogy egy utas súlyosan beteg lehet
A légitársaság nyilatkozata jogában áll megtagadni az utasok olyan körülmények között történő szállítását, amelyek súlyosbodhatnak, vagy komoly következményekkel járhatnak az út során.
Az eset után meggondolandó, hogy akár viccből, vagy ha tényleg nem érezzük jól magunkat és túlzott érzékenységből elkezdjünk-e panaszkodni egymásnak egészségi állapotunkról, mert könnyen a betonon találhatjuk magunkat.
Korábban írtunk egy hölgyről, aki Herculessel jár a Déli-sarkra és írtunk egy tűzoltó hidroplán balatoni gyakorlatáról is.