Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Melanie negyedik lett Kazanyban

2018. szeptember 04. - Hölgypilota

A francia Melanie Astles-szel Moszkvától keletre 800 km-re Kazanyban, a Red Bull Air Race versenynapjának délelőttjén találkoztam a boxutcában.
7_271.jpg

Nemzetközi média csoport tagjaként sorban álltam a Red Bull Air Race első és mindez ideig egyetlen pilótanő hangárja előtt, hogy feltegyem a kérdéseimet.9_158.jpg

Az Air France-nál már folyamatban volt az átképzésed, utasokat is szállítottál, mégis megváltál a légitársaságtól. Mi volt ennek az oka?

Igen, egy rövid ideig tavaly októbertől idén májusig voltam az Air France alkalmazásában. Nagy öröm és élmény volt számomra, hogy Airbus A320-ssal utasokat vihettem. De mellette nem jutott elég idő arra, hogy felkészüljek a különböző műrepülő versenyekre. Döntenem kellett és én a műrepülést választottam.  

10_147.jpg

Szponzoraid között ott találjuk a BMW-t és a Michelint is, hogyan tudják a munkádat segíteni?

Nem csak anyagi támogatást kapok tőlük, hanem mint egy nagycsaládban megosztjuk egymás tapasztalatait is. Mindez érzelmileg is nagyon sokat jelent a számomra.   

Milyen eredményt vársz a kazanyi futamtól?

Az edzésnapon rossz eredményekkel repültem. A csapatommal most azon dolgozunk, hogyan lehet ezen változtatni. Minden tőlem telhetőt megteszek és reméljük a legjobbakat.

A beszélgetés óta már tudjuk az eredményt is, Melanie tizenhat ezred másodperccel, egy hajszállal lemaradva  a negyedik helyen végzett Kazanyban. A videómban megnézhető a versenyrepülése. Az idén még két versenyen javithat, legközelebb szeptemberben Wiener Neustadtban.

A verseny után azt nyilatkozta, hogy úgy örül ennek, mintha a dobogó felső fokán állna, mert a férfi csapattársai megdicsérték, hogy nagyon szépen repült.  8_199.jpg

Melanie nemcsak Besenyei Péterrel, hanem egy szuperszonikus vadászbombázóval is repült már. A kazanyi versenyen bemutatót repült Szvetlana Kapanyina, orosz motoros műrepülő világbajnok is, itt a videó róla.

süti beállítások módosítása