A sarong kebayajának nevezett öltözet keletkezésének titka, amely miatt a légiközlekedés talán legismertebb formaruháján az évtizedek alatt sem kellett változtatni.
Anno, a Singapore Airlines nemzeti légitársaság egy neves francia divattervezőt kért fel légikisasszonyai új formaruhájának megtervezésére. Pierre Balmain nem utazott el Szingapúr városállamba, hanem egy stewardesst küldetett a légitársaságtól Párizsba. A sarong kebaya első modellje különösen örült a kiküldetésnek, mivel akkor még nem volt közvetlen járat Szingapúr és Párizs között.
See Biew Wahnak az volt a feladata, hogy a divatszalonban sétálgasson, és olyan tevékenységet végezzen, mint a repülőgép fedélzetén. Így a divattervező munka közben láthatta és egyből tökéletesíthette is a modell ruháját.
A sarong kebaya szabásmintáján azóta sem kellett változtatni és azóta is hasonló gonddal készül el minden sterwardess számára. A tökéletes megjelenéshez a ruhával színben és mintájában harmonizáló szandál és zárt cipő is hozzájárul. A papucsot a fedélzeten hordják, a 8-10 órás hosszú repülőutakon.
A légikisasszonyok sarong kebayajája kék, zöld, piros és burgundi színű lehet, amely ebben a sorrendben jelképezi viselőjük egyre magasabb beosztását.
A légitársaság marketingkampányában állandóan szerepelő stewardessek az évtizedek alatt a Singapore Airlines vizuális védjegyévé váltak.
A magukat Szingapúri Lányoknak nevező ikonikus légikisasszonyok két viaszfigurája még Madam Tussuad londoni viaszmúzeumába is bekerült a hírességek közé. Az alábbi két képen a stewardessek mellett a róluk készült viaszbábuk láthatók.
Korábban írtunk a Szingapúri Lányok kiképzéséről és arról, hogy még gyerekeknek is tartanak stewardess képzést.
Nemrégen a Singapore Airlines elinditotta a világ leghosszabb légijáratát is a városállamból New Yorkba, mit gondolnak, hány órát repülnek az utasok? A válaszhoz ajánljuk a járatról készitett videónkat.