Egy Ryanair pilótalány teherszállító pilótának ment a világ másik végébe.
Eva már négy éve évente 800 órát repült Boeing B737-es utasszállítón és a legjobb úton volt afelé, hogy hamar kapitány legyen, amikor meglátta az ázsiai Cathay Pacific légitársaság álláshirdetését.
Már régóta hosszújáratú légitársaságra szeretett volna váltani és azt sem bánta, hogy Boeing B747-es teherszállítóra kerestek pilótát, gondolkodás nélkül elküldte a jelentkezését.
A biztos siker érdekében minden szabadidejében a felvételire készült.
Még Frankfurtba is elutazott, hogy éjszaka gyakoroljon oktatópilótával a Lufthansa Flight Training központjában a Boeing B747-es szimulátoron, mivel csak az éjszakai órákra tudta azt kibérelni.
A hongkongi felvételi után nyolc hónappal később értesítették, hogy alig hat hét múlva várják az új helyén, hogy munkába álljon. Eva a barátján kívül, aki végül követte őt mindent felszámolt Barcelonában, eladta a lakását, autóját, és Hongkongba költözött. Azóta már több mint egy éve a világ egyik legforgalmasabb légi teherszállító központjából a Cathay Pacific cargo termináljáról szállítja az árut a világ minden tájára Hongkongból.
A legtöbbször éjszaka repül, mert az áruszállítást általában éjszaka végzik. Nehezen szokott hozzá, hogy akkor induljon munkába, amikor más már álomra hajtja a fejét.
Maga a repülés a pilótalány szerint nem különbözik a személyszállítástól. A fizetés és a képzés is ugyanaz, mindegy hogy a fedélzeten rakomány vagy utasok vannak-e.
A pilótafülke és a catering is ugyanolyan. Bár a cargo gépeken a pilótafülkének nincs ajtaja és nincs légiutas-kísérő, és Wifi sincs a fedélzeten. A hosszú utakon a pihenőidejében olvas, vagy alszik néhány órát.
Munkabeosztása szinte kiszámíthatatlan. Gyakran előfordul vele, hogy amikor a célállomásra ér tovább küldik, hogy egy közeli, másik országból vigyen tovább szállítmányt. Ezért a bőröndjében a fürdőruhája mellett ott van a meleg dzseki és pulóver is, mert soha nem tudhatja, hogy útközben hova irányítják át.
A hosszú járatok miatt a jetlag őt is nagyon megviseli, de minden nehézséget elfelejt, és teljesen izgalomba jön, amikor megkapja a következő havi beosztását és meglátja a még ismeretlen célállomásokat.
Bármennyire is szereti Eva a jelenlegi munkáját hiányoznak neki az előző Ryanaires életéből a pilótafülkébe bekukkantó gyerekek. Azért hogy fitten tartsa magát, sokat sportol bárhol is van a világban. Hongkongban is megtalálta már kedvenc tengeri öblét, ahol kedvére szörfözhet.
Korábban írtunk a Lufthansa cargo lányairól és arról is, hogy tavaly 15 millió légiutast kezelt a Budapest Airport.