Nők a repülésben

Hölgypilóták

Eva a Boeing 747-es cargo pilótanő

2019. január 30. - Hölgypilota

Egy Ryanair pilótalány teherszállító pilótának ment a világ másik végébe.8_209.jpg

Eva már négy éve évente 800 órát repült Boeing B737-es utasszállítón és a legjobb úton volt afelé, hogy hamar kapitány legyen, amikor meglátta az ázsiai Cathay Pacific légitársaság álláshirdetését.1_390.jpg

Már régóta hosszújáratú légitársaságra szeretett volna váltani és azt sem bánta, hogy Boeing B747-es teherszállítóra kerestek pilótát, gondolkodás nélkül elküldte a jelentkezését.2_374.jpg

A biztos siker érdekében minden szabadidejében a felvételire készült.7_281.jpg

Még Frankfurtba is elutazott, hogy éjszaka gyakoroljon oktatópilótával a Lufthansa Flight Training központjában a Boeing B747-es szimulátoron, mivel csak az éjszakai órákra tudta azt kibérelni.10_157.jpg

A hongkongi felvételi után nyolc hónappal később értesítették, hogy alig hat hét múlva várják az új helyén, hogy munkába álljon. Eva a barátján kívül, aki végül követte őt mindent felszámolt Barcelonában, eladta a lakását, autóját, és Hongkongba költözött. Azóta már több mint egy éve a világ egyik legforgalmasabb légi teherszállító központjából a Cathay Pacific cargo termináljáról szállítja az árut a világ minden tájára Hongkongból.12_103.jpg

A legtöbbször éjszaka repül, mert az áruszállítást általában éjszaka végzik. Nehezen szokott hozzá, hogy akkor induljon munkába, amikor más már álomra hajtja a fejét.5_346.jpg

Maga a repülés a pilótalány szerint nem különbözik a személyszállítástól. A fizetés és a képzés is ugyanaz, mindegy hogy a fedélzeten rakomány vagy utasok vannak-e.11_133.jpg

A pilótafülke és a catering is ugyanolyan. Bár a cargo gépeken a pilótafülkének nincs ajtaja és nincs légiutas-kísérő, és Wifi sincs a fedélzeten. A hosszú utakon a pihenőidejében olvas, vagy alszik néhány órát.13_79.jpg

Munkabeosztása szinte kiszámíthatatlan. Gyakran előfordul vele, hogy amikor a célállomásra ér tovább küldik, hogy egy közeli, másik országból vigyen tovább szállítmányt. Ezért a bőröndjében a fürdőruhája mellett ott van a meleg dzseki és pulóver is, mert soha nem tudhatja, hogy útközben hova irányítják át. 

3_372.jpg

A hosszú járatok miatt a jetlag őt is nagyon megviseli, de minden nehézséget elfelejt, és teljesen izgalomba jön, amikor megkapja a következő havi beosztását és meglátja a még ismeretlen célállomásokat.  4_359.jpg

Bármennyire is szereti Eva a jelenlegi munkáját hiányoznak neki az előző Ryanaires életéből a pilótafülkébe bekukkantó gyerekek. Azért hogy fitten tartsa magát, sokat sportol bárhol is van a világban. Hongkongban is megtalálta már kedvenc tengeri öblét, ahol kedvére szörfözhet.9_168.jpg

Korábban írtunk a Lufthansa cargo lányairól és arról is, hogy tavaly 15 millió légiutast kezelt a Budapest Airport.

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr414598692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2019.02.02. 21:39:30

Egyre több első tiszt nőt látok, de kapitányt alig. Gúny nélkül mondom, hogy ez lehet a hímsovinizmus maradványa is, ami remélhetőleg elkopik egyszer. De ki tudja, lehet valami lényeges készségbeli különbség is az oka. Vagy még mindig ilyen erősen él az utasokban a régi kép a jóképű, kicsit őszülő halántékú kapitányról? Attól még éppenséggel a nők megkaphatnák a negyedik stráfot is, ha kiérdemelték. Az mindenesetre nagyon bájos kép volt egy videóban, amikor a dögösen formatervezett sidesticket egy kecses női kéz fogja, a csuklóján egy klasszikus fehér gyöngysorral... :-)