Nők a repülésben

Hölgypilóták

Turkish Airlines legfiatalabb hölgykapitánya

2020. február 02. - Hölgypilota

Ritka a női pilóta a török nemzeti légitársaságnál, ahol még alig száradt meg a tinta a legfiatalabb kapitánynő kinevezésén.
to12.jpg

A 29 éves Selin Sevimli nemrég ült át a Boeing B737-es bal oldali ülésébe.to13.jpg

Annak ellenére, hogy 1936-ban a világ első vadászpilótanője is török volt, a kereskedelmi légitársaságok csak 1993 óta alkalmaznak pilótanőket Törökországban. A számuk is csak lassan emelkedett, 2006-ban 6-ról a mostani 211 főre, de arányuk a közel ötezer fős pilótaállományon belül még így is elenyésző.  to15.jpg

Selin nyolc éve repül a Turkish Airlinesnál, repült óráinak száma több, mint ötezer.to2.jpg

A férje is kapitány a légitársaságnál, Boeing B777-essel viszi az utasokat a világ különböző pontjaira. Így nem könnyű a két kapitány magánélete.to16.jpg Ha nem számíthatnának arra, hogy házaspárként azonos napokon kapják meg a szabadnapjukat, szinte alig találkoznának. Selin nagyon szereti a munkáját, örül annak, ha a gyerekek integetnek neki és már az a vágya is teljesült, hogy együtt repülhetett a szüleivel.  to4.jpgKorábban írtunk a világ első vadászpilótanőjéről. Ma van a MALÉV leállásának nyolcadik évfordulója, képekkel és videókkal emlékezünk a magyar nemzeti légitársaságra.

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr115451508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balambér Kovács 2020.02.04. 00:47:51

Ha Dugovics Titusz lennék, Isten uccse leugranék vele!

reflux1942 2020.02.04. 07:11:55

Nincsenek kétségeim afelől ,hogy a nők el tudják vezetni a repülőgépet rendkívüli eseménymentes időben , főleg az olyan kiforrott típus esetében ,mint a 737 és olyan automatizálás mellett amivel a gép rendelkezik. A kérdés , hogyan képesek dolgozni,jó döntéseket hozni vészhelyzetben ? Bízzunk abban ,hogy a Turkish Aiirlines a széleskörű tesztelés alapján ebben is biztos.

gauchos 2020.02.04. 07:44:56

@reflux1942: Emlékszel arra az esetre, amikor egy utasszállítónak talán a hajtóműve ment szét, és az egyik darabja kiszakított a gép oldalát? Talán 2 éve történt az eset. Egy utas ki is esett a gépből a résen. Na, ott aztán tényleg vészhelyzet volt. A női kapitány (aki korábban vadászpilóta volt) hibátlanul megoldotta a feladatot, és sikeres kényszerleszállást hajtott végre.
A legjobb példa mégis az USA légiereje: vadászpilótának tényleg csak azt veszik fel, aki valóban alkalmas rá, ráadásul ott többnyire egyedül kell megbírkózni a feladattal. Ott a feministák nem rúghatnak labdába, aztán mégis vannak női vadászpilóták. Hogy csak egy példát mondjak: egy F-117-esnek is volt magyar női pilótája. Egy olyan méregdrága gépet tényleg csak a legjobbak vezethetik.

Lorrh 2020.02.28. 13:42:19

@reflux1942: szimulátorban vészhelyzeti szituációkra is tesztelik őket. Nagoyn szigorúan nézik a reakcióikat.