Semin Öztürk Sener a hétvégén nagy sikerű bemutatót repült az Isztambuli légiparádén.
A kétfedelű kis piros Pitts kifejezetten műrepülő légibemutatókra tervezett gép.
Ő az első török hivatásos műrepülő pilótanő, ami nem csoda. Olyan családba született, ahol az anyatejjel együtt szívta magába a repülés élményét.
Apja, Ali Öztürk műrepülő legenda Törökországban. Meg repülőgép tervező, akinek saját repülőterén a saját légicirkusza többnyire híres old timer repülőgépekből áll.
Néhányat említsünk közülük: Boeing Stearmen kétfedelű, a DC-3 szállítógép, P51 Mustang a képen vagy a T-28 Trojan vadászok.
Semin már 8 évesen kérlelte Ali papát, hogy műrepülhessen vele, de nem tudtak a kislányra ejtőernyőt adni, ezért várnia kellett erre a pillanatra 12 éves koráig.
Már a középiskolában volt pilóta szakszolgálati engedélye. A papa bölcsen Kaliforniába küldte műrepülő iskolába. Hazatérte után kapta a kis piros Pitts repülőgépet és elkezdett a családi légi cirkuszban bemutatozni. A képen éppen edz, Ali papa adja az instrukciókat a betonról.
A saját repülőterükön tartanak előadásokat. Papával repülnek duettet a közönség nagy örömére.
A családi flottában repülnek helikopterek, Semin ezért Angliában kapott több típusra hivatásos pilóta kiképzést. Ebben is első nő Törökországban, nemcsak a műrepülésben.
Semin a két éve született saját lányával is újra élte a gyerekkorát. A kislány pólyás korától repül, szinte ott él a szüleivel a családi repülőtéren.
A kislány még csak pedálozik anya repülőgépének másán.
Semin lassan kezd külföldön is híres lenni. Nemrég Romániában szerepelt egy airshow-n.
Igazi rangot viszont pár napja az isztambuli légiparádé adott neki.
Reméljük, látjuk majd egyszer Magyarországon is pörögni-forogni a levegőben.
Korábban irtunk egy portugál műrepülő pilótanőről, aki szintén piros kétfedelűvel repült. Miként a brit Lauren is ezt a tipust választotta. Daniel Genevey, a magyar motoros műrepülő válogatott tagja pedig nemrég bemutatót repült a család repülőterén. Végül ajánljuk az örökös vitorlázó műrepülő világbajnokkal, Tóth Ferenccel készült közel egy órás podcastunkat videó betétekkel.