2008. március elsején kora délután erős oldalszélben egy leszállás során majdnem katasztrófa történt Hamburgban, amit a pálya végén dolgozó szemfüles spotter videóra vett és az bejárta a világot. A videót mi is megmutatjuk.
Aznap Európa egy részén a mainál nagyobb szél volt, egy Emma nevű szélvihar tombolt. Vajon miért adnak női neveket a meteorológusok ezeknek a természeti jelenségeknek? Lenne tippünk, de kíváncsiak lennénk az olvasó véleményére.
A Lufthansa Airbus A320 típusú repülőgépe az Emma szélvihar változó erőssége miatt a leszállás oldalszélben előírásnak megfelelően oldalazva közelítette meg a leszálló pályát. A másodpilótanő életében először repült így éles szituációban, bár ezt a manővert korábban a szimulátorban már gyakorolta.
A videón látni, ahogy a repülőgép megbillent, a szárnyvéget kicsit odacsapta és közben a kapitány átvette az irányítást, a leszállást megszakítva átstartolt, látszik a vizes pályán a turbinák felpörgése okozta gőzfelhő és a gép egy nagyobb kör után egy kevésbé oldalszeles másik pályára szállt le.
Az utas székből az ablakon keresztül így látható az a manőver, amit a nyitókép és az ábra bemutat. A személyzet felkészül az oldalszélre, minden utas biztonsági övét külön ellenőrzik, hogy az szoros legyen. Hétköznapian szólva a pilóták az oldalszélben a földet érés előtt a gép orrát hirtelen a pályával azonos irányba egyenesbe rántják, a biztonsági öv híján a hirtelen erőhatás miatt az utasok kirepülhetnének a székükből.