Tóvári Edit a MALÉV volt Boeing 737-es pilótája kínaiul tanul.
Kínában a nem éppen olcsó jegyek ellenére a belföldi repülőjáratok is mindig tele vannak. Kína egyik legnagyobb légitársaságánál, a Hainan Airlines-nál road show-kon toborozzák a pilótákat és a légi utaskísérőket.
Editet még tavaly ősszel vették fel a Hainan légitársasághoz egy olyan kísérleti csoportba, ahol olyan külföldi pilótákat képeznek át viszonylag gyorsan kapitánnyá, akiknek már most többszörös az ehhez szükséges repült órájuk.A világban elterjedt gyakorlat szerint a kapitányi kinevezéshez minimum 1500 repült óra szükséges. Editnek és a vele egy csoportban levő Jávorkai András és Kóré Zoltán volt MALÉV pilótáknak több ezer órás repülési ideje van, amely alapján már a MALÉV-nál is kapitányok lehettek volna.
A magyarokkal a légitársaság szeptemberben kötött szerződést, de csak közel egy féléves várakozás után, a kínai szakszolgálati engedélyük birtokában a napokban repülhetnek újra a Boeing 737-es gépeken.
A volt MALÉV pilóták még az idén kapitányok lehetnek a Hainannál és Edit lehet a légitársaság első női Boeing 737-es kapitánya. Editről a MALÉV csődje után közvetlenül már korábban is írtunk egy bejegyzést.