Míg az idősebb hölgyek illetlennek találták Katherine Stinson amerikai pilóta nő megjelenését, addig a tinik oda voltak érte.
Amikor 1912-ben Katherine Stinson kisasszony megtanult repülni, a repülés még egyáltalán nem volt kellemes élmény, és biztonságosnak sem volt mondható. A pilóta nyitott térben ült a repülőgépen és mivel nem volt biztonsági öv akár ki is lehetett belőle zuhanni.
Nem csoda, hogy Katherine kisasszony megjelenése borzolta a jó ízlés határát, amikor a nők még bokáig érő ruhában jártak őt pedig leginkább bőrkabátban, bőr pilótasapkában, szemüvegben és lovaglónadrágban fotózták a repülőgépe mellett.
Abban az időben, amikor a nők még autót sem vezethettek, nemhogy repülőgépet egy nőnek nem volt könnyű oktatót szerezni. Katherine kisasszony azonban nagyon tehetségesnek bizonyult, már az első négy órás oktatás után egyedül repült. Később a férfi pilótáktól ellesve magától is megtanult egy-egy bravúros mutatványt. A kisasszonyt nemsokára úgy emlegették, mint a repülő lányt, aki nemcsak nappali világosságban, hanem éjszaka a sötétben is képes volt repülni.
Számtalan rekordot állított fel, egyike volt azoknak a pilóta nőknek, aki az Egyesült Államok első hivatalos légipostajáratát vezette.
Repülésével elbűvölte a kínai és a japán közönséget is.
A fellépésenként kapott 1000 dollárakból a húgával (fotón), akit már ő tanított meg repülni és két bátyjával Texasban, San Antonióban a Stenson mezőn repülőiskolát nyitott. A Stenson lányok voltak az oktatók, a fiúk meg a repülőgép szerelők.
Az első világháború alatt a nemzetközi elismertség ellenére nem engedélyezték, hogy pilótaként közvetlenül részt vegyen a háborúban. Ezért kezdetben a Curtiss JN-4D "Jenny" és a Curtiss Stinson-Special repülőgépével adománygyűjtő túrákat szervezett az amerikai Vöröskereszt számára. Majd miután 1917-ben bezárta a repülőiskolát Katherine kisasszony Európában segítette a Vöröskeresztet.
Az általa alapított repülőiskola helyén ma is repülőtér működik, amely ma Amerika egyik legrégibb repülőtere. Egy korabeli némafilm összeállítás.
Egy másik amerikai csitri pilótalány New-York hídjai alatt repülve ejtette ámulatba a közönségét az 1920-as évek végén.