Lenyűgöző vizuális és zenei bevezetéssel ünnepelte a múlt héten az Adria Tehnika fennállásának 5. évfordulóját és az 1000. szervizelt repülőgép átadását. A Hölgypilóták helyszíni tudósítása.
A sötét hangárban a dobok ritmusára szerszámokat mozgató árnyjáték majd egy táncos performansz indította az ünnepséget, melynek végén kinyílt a hangárkapu. Az előtéren ott állt az Adria Airways Airbus A319-se, az 1000. cég által szervizelt repülőgép. A gép átadása és a méltatások után a képen látható helyi "Rippel fivérek" bemutatója zárta a rendezvényt.
Az ünnepségen ott voltak az Adria Tehnika alkalmazottain és üzleti partnerein kívül az Eurowings, a Germanwings és más légitársaságok javítóbázisainak képviselői is. A Ljubjana nemzetközi repülőtéren lévő Adria Tehnika kétféle repülőgéptípust, az Airbus A320-as és a Canadair Regional Jet repülőgép családok karbantartását, javítását és felújítását látja el a nap 24 órájában, a hét minden napján. Összesen 210 alkalmazott dolgozik a céggel szerződésben álló légitársaságok repülőgépein Európától egészen Indiáig.
A napi és az időszakos karbantartás mellett a cég teljes repülőgép felújításokat is végez. 6-12 évenként szinte alkatrészekre bontanak minden repülőgépet, hogy teljesen átvizsgálják és felújítsák. Egy ilyen felújítás alatt álló, részben szárny nélküli, a sarokba tett leszerelt hajtóművekkel és a levegőben logó futóművekkel bakra felállított Airbus A320-as repülőgép szolgált háttérül az ünnepség során, melyet a különlegessége miatt több fotóval is bemutatunk.
Az Adria Tehnika nemcsak a szlovén nemzeti légitársaság, az Adria Airways repülőgépeit szervizeli, hanem ügyfelei között ott van többek között az Air Berlin, az Eurowings, a Lufthansa City Line, a Britair és a Germanwings légitársaság is.
Mivel egy korábbi cikkünkben már bemutattuk a Lufthansa Technik Budapest egyetlen repülőgép szerelő hölgyét, most arra voltunk kíváncsiak, hogy vajon hány nő dolgozik az Adria Tehnika hangárjában. Maks Pele vezérigazgató - a képen - a Hölgypilóták kérdésére elmondta, hogy jelenleg egy ilyen alkalmazottjuk van. Három éve az egyetemről kikerült egy mérnöknő képzése folyik náluk, aki a szakszolgálati engedélye megszerzése után nemsokára itt a hangárban fog majd repülőgépeket javítani.
Továbbá az egyik helyettesem is nő és van néhány hölgy a mérnökirodán is - mondta a vezérigazgató.
Egyébként a vezérigazgató úgy gondolja, hogy a repülőgép javítás és -karbantartás továbbra is férfiak uralta terület marad, bár a nők aránya a jövőben remélhetőleg emelkedni fog. Maks Pele szerint azért nem akarnak a nők repülőgép szerelők lenni, mert fizikailag is megterhelő ez a munka. Mint mondta, gondoljunk csak bele, milyen nehéz és hatalmas például az Airbus futóművének kereke, melynek mozgatása egy nő számára igazi kihívást jelent.
Ajánljuk cikkünket a Lufthansa felfújható hangárjáról és egy másik beszámolót az ünnepségről.