Melanie a Red Bull Air Race egyszem pilótanője Indianapolis-ban második lett az utánpótlás versenyben és először állhatott a dobogóra pezsgőzni.
A reménységek ugyanazt a pályát repülik rosszabb teljesítményű géppel, először azt kell megtanulniuk, hogy ne legyen hibapontjuk.
Melanie nőiesnek tartotta ezt a pályát, ami abban különleges, hogy a startnál szinte fel kell rántani a repcsit majd egy éles fordulóval már ott az első kapu. Olyan nagyok is elnyírták a kaput, mint a világbajnoki második helyezett Mat Hall.
A stadionban levő pálya tele van szűk fordulókkal, egy kezdőnek elég nehéz pont a kapu között tartani a szinte vízszintest. Az ellenőrök fotót kapnak minden kaputeljesítésről, tíz foknál nagyobb eltérés már büntetőpontot ér.
Másrészt a kapukat megfelelő magasságban kell átrepülni, megkerülni, ez se könnyű ennyi kanyar között.
Végül de nem utolsó sorban most a pálya két végén a hurokrepülés magasságát is maximálták, meg szűken se veheti a pilótanő, mert akkor túllépi a max G erőt is.
Melanie ezeket mind sikeresen teljesítette és kevesebb, mint tíz százalékkal rosszabb időt repült csak, mint a győztes Dolderer, aki már az utolsó forduló előtt világbajnok lett.
A verseny a pilóták munkájának csak az egyik része, a marketingesek és a média is hajtják őket. Melanie itt egy IndyCar sztár versenyautó pilótanőt pörgetett-forgatott meg, miközben végigrepülte vele a pályát.
Reméljük, hogy Melanie nyerni fog az idei utolsó futamon Las Vegasban és jövőre előléptetik a nagyfiuk közé, kesztyűjén a BMW elég szponzori erőt képvisel ehhez. A mesterek között jövőre egy hely biztosan üresedik, mert a veterán Nigel Lamb nyugdíjba megy.
Melanie Japánban csak hajszállal maradt le a dobogóról, a német pilóta, Matthias Dolderer pedig hatalmas fölénnyel nyerte meg az idei szezont. A Red Bull Air Race kezdeteiről pedig e-könyvükben is irtunk.