A Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér parkolójának bővítése miatt új helyre költözött Aeroparkban ezen a napon nagy „utasforgalmat” bonyolítottak le a Malév repülőgépei stewardessel és egykori Malév pilótákkal a fedélzeten.
A szabadtéri múzeumban 11 különböző típusú, egykor a Malév flottájába tartozó repülőgép mellett retro repülőtéri autók, FOLLOW ME-Wartburg, reptérlátogató Ikarus busz és egyéb repülőtéri eszközök is láthatók.
Ez alkalomból egyes repülőgépek fedélzetén nyugdíjas Malév pilóták várták az érdeklődőket. A IL-18-as egykori kapitánya előtti szarvkormányok mozgatásához igazi férfierőre volt szükség, ezért sem engedtek erre a típusra női pilótákat.
Mivel a gépen egyáltalán nem volt számítógép, mindent a pilótáknak kellett kiszámolni. Ezért is volt a pilótafülkében 5 darab ülés, a pilótákon kívül egy a fedélzeti mérnök, egy a navigátor és egy rádiós számára.
Itt ült a fedélzeti mérnök.
A TU-154-es fedélzetén egy volt Malévos légi kisasszony, Kleiner Ila mutatta be a fedélzeti konyhát, melyet egy arra kijelölt „büfés” stewardess üzemeltetett. Neki a repülés során csak ez volt a feladata. Szükség is volt erre, mert a régi szép időkben a kétszeri italkínálás mellett a napszaknak megfelelően meleg zsemlével és étellel is kényeztették az utasokat.
A nap folyamán egyre több látogató érkezett, főleg gyerekes családok.
A repülőtéri keresőkutyás bemutató és a Tu-154-es fedélzetén imitált tűzesetből való mentés mágnesként vonzotta, az addig szétszórtan nézelődőket.
Kb. ennyi fért bele az ötórás látogatásunkba és akkor még nem is voltunk a szimulátorban. Korábban írtunk arról, hogy bezárt a Repülőmúzeum a Petőfi Csarnokban és írtunk az Aeropark költöztetéséről is. A hétvégi budapesti Red Bull Air Race tiszteletére pedig nyereményjátékot indítottunk.