A héten volt 100 éves a brit nemzeti légitársaság, amely ez idő alatt több néven működött. Összeállításomban a légikisasszonyokra fókuszáltunk.
Ma már az autóban kötelező gyerekülések világában természetes a képen látható megoldás. A gyerekek mögött a légikisasszonyok, amikor a hosszútávú járatokon a világon először a British Airways tette biztonságossá a gyerekeknek a légi utazást.
Jobbról a harmincas években az első olyan luxus repülőgép, ahol az utas részére italokat szolgáltak fel, ekkor még férfiak. Balról a Boeing Jumbo korai időszaka, amikor a púpban levő szalonba nem mehetett fel akárki.
Az előbb említett Boeing B747 típus egyik gépe napjainkban retro festésben repül.
A két világháború között hidroplánok repültek a brit birodalom országaiba, több kontinensre. Indulás a Temzéről, Londonból. A felső sarokban az első air hostess, akit a férfi utaskisérők mellé először beengedtek.
Az első sugárhajtású utasrepülőgép, a brit de Havilland Comet előtt az ötvenes évek elején még a légi kisasszonyokat szinte katona ruhába öltöztették.
Aztán bejöttek a sugárhajtású gépek hétköznapjai, bájosabbak lettek a ruhák.
Ugyanez szinesben.
A hetvenes évek a Concorde-dal a hangsebesség feletti repülésről is szólnak, jól áll hozzá az űr jellegű kalap. A nagyképen Erzsébet királynő gyárlátogatáson, hiszen a Concorde-ot Angliában és Franciaországban gyártották.
Nagy az öröm, mert végre a British Airways is kapott egy emeletes Jumbo-t, az Airbus A380 óriásgépet. Az Airbus gyár, amely angol tulajdonban is van, nagyon udvarias volt a világgal, mert a tulajdonos országok nemzeti légitársaságai szinte utoljára állíthatták szolgálatba a világ legnagyobb utasgépét.
Végül napjaink légikisasszony egyenruhája, amit nem a repülőgépen mutattak be a nagyközönségnek.
Ráadásként a hetvenes évekből egy nyári öltözet, ami papírból készült. Valószínű sok férfi utas reménykedett abban, hogy nem bírja a gyűrődést és.......
A videónkon a Concorde-k már a múzeumban. Korábbi British Airways cikkeinket a linkre kattinva olvashatják el.