Cornelia Fort civil repülő oktatóként elsőként találkozott a japán repülő flottával Pearl Harbour megtámadásakor. Ezért elsőként jelentkezett katonai pilótának.
Cornelia 22 éves korában már repülő oktatóként dolgozott Hawaii szigetén. Békésen indult a reggel 1941 december 7-én. Egyik növendékével gyakorolt, amikor majdnem legázolta egy vadászgép.
Elrántotta a kormányt, közben tisztán látta a vadászgép szárnyon a vörös-sárga kört. Ez a Japán Császári Haditengerészet jelvénye volt, ezért menekülőre fogta. A japán Zero-k tüzet nyitottak rájuk, de Cornelia műrepülő figurákkal kivédte a golyókat. Gyorsan leszállt, majd növendékével fedezékbe menekült.
A japánok a repülő iskola több gépét lelőtték, az iskolát felszámolták. Cornelia hazautazott Nashville-be, ahol folytatta az oktatást a ma már róla elnevezett repülőtéren.
Amerika belépett a háborúba, a hadügyminisztériumban férfiak kitalálták, hogy a pilótanők lehetnének hátországi repülőgép vezetők, így több férfi repülhetne a fronton.
Cornelia volt az első, aki a parancsnoknő után bevonult ebbe a szolgálatba, amit később WASP-nak, Women's Army Service Pilots-nak neveztek.
A nőket akkor szigorúbban vették, mert 500 óra repült idővel lehetett csak valaki katonai pilóta, miközben egy férfinak elég volt erre a jelentkezéskor 200 óra.
A WASP lényegében egy szállító egység volt, a gyárból repülték a gépeket a frontra. Bombázók, vadászgépek voltak köztük, amelynek vezetésére átképezték a pilótanőket.
Cornelia utolsó útján egy bombázó gépet repült át, amikor a virtus megbosszulta magát. A szabályok kifejezetten tiltották a kötelékrepülést. Ugyanakkor a kevés repült órával rendelkező férfi pilótáknak meg jól jött a plusz gyakorlat.
Cornelia gépének a kötelékben egy ilyen, alig több mint 200 órával rendelkező férfi pilóta által vezetett vadászgép ütközött neki. A vadász lepattant a szárnyról, kényszer leszállt. Cornelia bombázója viszont vezethetetlenné vált és lezuhant.
Cornelia volt az első amerikai katonai pilótanő, aki szolgálat közben halt hősi halált.
Korábban irtunk a nők helytállásáról a háború alatt a repülőgépgyárakban és a WASP-ról is. Nemsokára pilóta nélküli légi taxikon utazhatunk a városok légterében. Vennének rá jegyet?