Attól kezdve, hogy Chuck Yeager kapitány Bell X-1 repülőgépe 1947-ben a világon elsőként átlépte a hangsebességet, Jacqueline Cochran nem tágított mellőle. Röpke hat év kellett a rekordhoz, kalandos előkészületek után a mai naphoz képest pontosan 59 évvel ezelőtt közösen repültek először hangsebesség felett.
Mindezt könnyű lett volna megvalósítania a kapitány instrukcióival a már jól bevált gépen. Csakhogy az amerikai légierő ezt - hasonlóan az űrhajósnőkhöz - annak ellenére nem támogatta, hogy Jackie 1948-ban tartalékos tiszt lett.
Jackie számára azonban ez sem jelenthetett akadályt, mivel férje Kanadából vett neki egy újabb katonai repülőgépet, amit már csak fel kellett turbósítani. Erre a feladatra gyorsan összeverbuváltak egy nemzetközi mérnökcsapatot, és átmentek Kanadába a projekten dolgozni.
A repüléseket Jackie mindig Chuck Yeagerrel közösen végezte.
1953. május 18-án Jackie-nek is sikerült első nőként a világon átlépni a hangsebességet, amikor több mint egy Mach sebességgel repült a Chuck Yeager ezredes mögötti székében ülve a Royal Canadian Air Force F-86 Sabrejet gépén.
A krónikák szerint Jackie első repülése sem volt sikeres, mert az irányítótoronyban levők nem hallottak semmit.
A második repülés okozta hangrobbanás azonban már a közeli farmon is hallható volt, ahol a békésen kapirgáló tyúkok rémületükben összeszaladtak egy sarokba és ott agyontaposták egymást. Jackie a kárt természetesen boldogan kifizette.
Az egy Mach sebesség nem elégítette ki rekordok iránti szenvedélyét, ezért tizenegy év év múlva már idős hölgyként több mint két Mach sebességgel repült.
A cikk első része itt olvasható.