A vendéglátó oroszok még a sztrájkot is felfüggesztették, hogy az amerikai pilótanők sikerrel repülhessenek.
Nikki Mitchell és Rhonda Miles amerikai pilótanők 1998-ban sajátos módon akarták felhívni egy 60 évvel korábbi repülési rekordra a figyelmet. Világkörüli útra indultak és végig akarták repülni azt a történelmi útvonalat is, amit 1938-ban három orosz pilótanő elsőként tett meg Moszkvából Szibériába.
Nikki és Rhonda két évig készült a nagy útra. Már majdnem minden készen állt az indulásra, a használt Maule M-5 típusú egymotoros repülőgépük új motort, kommunikációs és navigációs berendezést kapott, de még nem volt meg minden orosz engedélyük. Végül két nappal az indulás előtt megkapták az orosz kormány támogatását is, hogy biztosítani fogják az üzemanyag ellátásukat.
A két amerikai pilótanő Tennessee államból indult és Grönlandon, Norvégián keresztül Szentpétervárnál érte el az orosz légteret. Ott csatlakozott hozzájuk egy Antonov AN-2-es repülőgép két pilótanővel és innentől mindkét gépben egy amerikai és egy orosz pilótanő ült.
A kis Maul repülőgép Moszkvából még egy Antonov AN-2-es kíséretet kapott és végig a két orosz gép között repültek.
Szibériában minden tankolási helyen szívélyesen fogadták őket. Repülésük idejére még az orosz légiforgalmi irányítók is elfüggesztették a sztrájkjukat.
A 49 nap alatt 24.000 km-t megtett világkörüli útról Amerikába visszatért pilótanőket az akkori amerikai alelnök, Al Gore és Tennessee állam szenátora is köszöntötte.
A három orosz pilótanőről, akik 1938-ban Moszkvából nonstop elsőként repültek Szibériába egy korábbi bejegyzésben írtunk.