A Német Űrkutatási Központ mérnöke, Bianca Schuchardt újra feltalálta a kormánykereket, csak nem az autóban, hanem a helikopterben. Nemsokára te is könnyen lehetsz ott pilóta-hölgypilóta.
Bianca csapata egy négymillió euróval támogatott európai uniós projektben azt a feladatot kapta, hogy a helikopterbe ültesse be egy normál autó kormányát és pedáljait és az működjön is. A cél a földi rutin átmentése a levegőbe, de a légi jármű egyszerűbb irányítása is fontos.
Aki vezetett már helikoptert, az tudja, hogy kézzel-lábbal állandóan dolgoznia kell. A pilóta egyik kézzel a botkormánnyal kanyarodik, másik kézzel a ciklikus kart mozgatva emelkedik–süllyed. A lábpedálokkal meg a farok rotort igazítja a mozgáshoz. A függeszkedés egyensúlyához rengeteg gyakorlás kell.
HIDROPLÁNOK Lesz-e újabb aranykor?
Megjelent legújabb e-könyvünk
Bianca viszont az autóvezetés szintjére butította le az irányítást. A kormánykerék forgatásával kanyarodsz, nyomod a gázpedált, a fékkel meg a lebegést tartod. Bianca az emelkedés-süllyedés ciklikus karját a kézifékben még megtartotta, bár alternatív módón a kormánykerékbe tett egy nyolc fokozatú kapcsolót, ami ezt helyettesíti, sőt a levegőben tolatást is vezényelhetsz vele.
Egy Airbus EC 135 típusú helikopter szimulátorban az új autós irányítási rendszert bár kezdetben idegenkedve, de már a profik is kirepülték. A sikerre Biaca sok mosolyát és türelmét áldozta, így lassan kezdődhetnek az éles tesztek.
A többszemélyes verzió mellett még néhány év, aztán levegőbe emelkedhet az alsó képen látható myCopter. Függőlegesen szállsz fel-le vele, alacsony magasságon oda repülsz, ahova akarsz. Beütöd a címet és a légi GPS a képernyődön kijelöl egy virtuális folyosó-dobozt, abban repülve védve maradsz az ütközésektől.
Formálódik a szép új világ, érdemes készülnöd rá a képernyőkön, vagy addig marad a szimulátor. A myCopter és társai már nem repülő autók lesznek, noha a mai autók helyett használhatod majd őket, a csúcsfogalom bosszúságait a földön hagyva.