Az amerikai Michele Finn kapitány a Katrina hurrikánt is megközelítette a repülőgépével, mert ez a napi munkája.
Az amerikai Nemzeti Óceán- és Légköri Hivatal hurrikánkutató Gulfstream IV típusú, különlegesen átalakított repülőgépének kapitánya olyan viharzónákba repül, melyet más repülőgépek messze elkerülnek.
Michele repülőgépe 12-13 km magasságban olyan légköri adatokat gyűjt, amelyek alapján előre lehet jelezni a 2-300/km/óra szélsebességű óriási pusztítást okozó viharok mozgásának irányát. Ehhez a viharzóna belsejébe adatgyűjtő szondákat dobnak le a repülőgép alján levő lyukakon át.A szondák által közvetített adatokat a gépen dolgozó tíz főnyi személyzet, köztük a meteorológus, az operátorok és a földön levő hurrikánközpont is értékeli.
A biztonságos repülést a gépen levő három radar is segíti. Egyik radar a gép előtt, egy 360 fokban a gép körüli és egy pedig a gép mögötti állapotot mutatja.A kapitánynak szüksége is van erre, amikor a magas légtérben kialakuló hurrikánokat, tájfunokat, trópusi ciklonokat nemcsak fölülről közelíti meg és körbe repüli, hanem a kisebbekbe bele is repül.
A viharzóna közepét gyűrű alakban óriási felhőzóna veszi körül tomboló szelekkel és intenzív jegesedéssel. A hurrikán közepébe „szemébe” érve viszont rövid ideig egyszer csak minden lecsendesedik, megnyugszik, még a felhők is eltűnnek.
Michele nagyon fontos munkát végez, mert emberek százezreinek élete és sorsa múlhat azon, hogy milyen a viharok előrejelzése. A veszélyes repüléseket izgalmasnak tartja, de soha nem félt repülés közben, pedig több száz méteres zuhanásokat is el kell neki viselnie.
A viharzónák elkerülése az utasrepültetésnek is a biztonságos feltétele. Korábban írtunk egy pilótanőről, aki humanitárius segélyszállítmányokat visz sokszor veszélyes területekre és írtunk a Hungarocontrol új online légtérigénylő rendszeréről is.