A Boden-tó partján fekvő Friedrichshafenben minden évben négy nap csak a repülésről szól. A Hölgypilóták bloggere is ott volt a kisgépes repülésért rajongók európai fővárosának számító német városban az AERO 2016 kiállításon.
A rendezvényen Magyarországot a kecskeméti Magnus repülőgépgyár Magnus eFusion kisrepülőgépe képviselte.
Az európai innovációs díjat kapott gépet a Siemensszel közösen kifejlesztett elektromos hajtóművel szerelték fel, melynek így az üzemeltetési költsége a huszadára csökken. A repülőgépen olcsón gyakorolható a dugóhúzóba esés elhárítása is.
Mivel az első léghajót Ferdinand von Zeppelin gróf Friedrichshafenben gyártotta (1899), így nem hiányozhatott a kiállításról a Zeppelin léghajó modern változata sem.
Az égen lassan úszó hatalmas bálnára emlékeztető Zeppelin napjában többször séta repülni vitte az utasokat.
Kisebb távirányítású változata pedig a csarnokokban úszott a látogatók feje fölött.
Helikopterek, autogirók, hidroplánok, sugárhajtású és kiképző repülőgépek, vitorlázók mutatták magukat a csarnokokban.
Egy hatalmas kerékre felfüggesztett forgószárnyak nélküli különleges légi járműbe bele is ültem. A sem nem helikopter, sem nem repülőgép Volokoptert 18 kis elektromos rotor mozgatja és egyszerűen dzsojsztikkal kezelhető.
Hogy hogyan lehet 2 perc alatt megtanulni a vezetését, arról a legközelebb írok majd. Korábban írtunk egy kézzel-lábbal hajtott óriás helikopterről és a magyar kisrepülőgép világpremierjéről Friedrichshafenben.