Az amerikai Jaime Hale repülőmérnök egy éve Németországba költözött, ahol a Volocopter különböző repülőgépeinek tesztelését vezeti.
A Volocopter Mercedes háttérrel a városi és városközi légi mobilitás egyik vezető cége a világon, ma már több mint 500 főt foglalkoztató nemzetközi vállalat.
Jaime csapatának három terméket kell piacra segíteni. A helyből felszálló elektromos hajtású kétszemélyes pilóta nélküli városi légitaxit, cargo vonalon a VoloDronet, és a városközi forgalomra tervezett szárnyas VoloConnectet. Megnézheti őket videónkon, link a bejegyzés végén.
Saját bevallása szerint a repülési teszteken való részvételt kedveli legjobban. Már az ő munkája volt az alábbi videón látható VoloCity szűzrepülése. Jól látható a 18 rotoros különleges karácsonyfa szerkezet, ahol számítógép vezérli a repülés elemeit.
Jaime pályaválasztását három évtizeddel ezelőtt anyja jelölte ki. Már kislány korában többször elvitte Cessnával repülni, és sokat jártak repülő múzeumokba is. A képen a Boeing első repülőgépe Seattle-ben a Repülés Múzeumában. Jaime kislányként nem gondolta, hogy egyszer majd a világhírű gyárban fog dolgozni.
Nem csoda, hogy Jaime a középiskolában már pilóta tanfolyamra járt. A szeme miatt azonban nem lehetett pilóta, ezért repülőmérnöki szakra járt és az Udvarházy István alapítványi repülős egyetemen ösztöndíjat is kapott.
Azért később a parti őrségnél Alaszkában nemcsak szerelte, hanem repült is a helikopteren.
Amerika leghíresebb műegyetemén, az MIT-n gyakornokként szélcsatorna teszteléseket végzett.
Majd a Boeingnél számítógépen a szimulátorok és tesztek összehangolását végezte.
De később már a polgári repülőgépek, a Boeing 737 MAX-tól a Dreamliner újabb változatáig terjedő földi teszteléseiért is felelős volt, és részt vett a tanúsítási folyamatban is.
A Mitsubishi repülőgépgyár amerikai tesztüzemének egyik első külföldi alkalmazottjaként már vezető tesztelési mérnök. Addigi karrierje alapján pedig, amikor a cégnél a regionális utasszállító projekt lelassult, két kézzel kapott utána a német Volocopter. Ezért egy éve Németországba költözött.
Amerikában rendszeres vendég volt az iskolákban, ahol előadásaival arra ösztönözte a fiatal lányokat, hogy válasszák a repülő mérnöki pályát. Németországban is tervezi a lány utánpótlás gondozását, mert még mindig nagyon kevés nő dolgozik ezen a területen.
A Volocopter azért is áll közel a szívemhez, mert Friedrichshafenben volt alkalmam találkozni a cég egyik alapítójával, aki néhány perc alatt elmagyarázta nekem a különleges szerkezet működési alapelveit. Sajnos csak a földön ülhettem eddig benne. Korábban készítettünk egy videót a fejlesztés történetéről. Nemrég pedig a három repülőgép típust mutattuk be videón.