Az amerikai Ruth Law Oliver pilótaként hetente egy vagyont keresett a Wright fivérektől vásárolt repülőgépével az 1910-es években.
A kétfedelű Wright Flyeren jó üzleti érzékkel utasokat szállított egy floridai hotel és a tengerpart között, illetve repülőbemutatókon szórakoztatta a közönséget.
Négy évvel később egy átalakított Curtiss Pusher kétfedelűvel elindult egy Chicago-New York non-stop versenyen. A repülőgépnek még nyitott pilótafülkéje sem volt, így a pilóta kint ült egy kezdetleges ülésen a biplán szárnyai előtt.
A 1916 novemberében induló versenyen a hideg idő miatt a többórás útra Ruth védőszemüveget, arcmaszkot, bőrcsizmát és még két gyapjúruhát is felvett magára. A versenyben a 950 km távolságot 8 óra 55 perc rekordidő alatt tette meg. A kisasszony később több más magassági és távolsági rekordot is felállított.
Amikor az Egyesült Államok belépett az első világháborúba, Ruth szeretett volna részt venni a légi harcokban. A hadsereg azonban elutasította, de az erőszakossága miatt megengedte neki, hogy részt vegyen a toborzásokban. Sőt elérte azt is, hogy az amerikai légierőnél a nők közül elsőként ölthette magára a katonai egyenruhát.
A háború után a leszerelt férfipilótákhoz hasonlóan repülőcirkuszt alapított, amellyel Amerikában és Európában is fellépett. Indianapolisban Ruth egy Chevrolettel is versenyt repült alig pár méterrel az autó fölött. Népszerűségének köszönhetően ekkor már hetente kilencezer dollárt keresett.
Nagy meglepetésre 1922-ben azonban váratlanul bejelentette, hogy abbahagyja a repülést. Azzal indokolta, hogy a férje kérésének tesz eleget, aki minden alkalommal egy kilót fogyott, amikor ő a levegőben volt. A jövőben nyugodt családi életet és gyereket szeretnének. Repülési sikerereiért kitüntetést is kapott, de ígéretét élete végéig betartotta.
Korábban írtunk a motoros repülőgép feltaláló fivérek húgáról, Katharine Wrightról és a Lufthansa Boeing 737 flottájának forgalomból való kivonásáról is.